De religie van de Staat ( Arend Zeevat )

Geplaatst op dinsdag 24 oktober 2006 @ 21:27 , 334 keer bekeken

H.G. Wells en de Fabian Society

In dit artikel wil ik ingaan op één van de belangrijkste denkers binnen de beweging voor een wereldregering. Zijn naam is H.G. Wells en hij leefde van 1866 tot 1946.

G. Edward Griffin noemt in zijn voordracht over de achtergronden van de wereldpolitiek, Secret Organizations and Hidden Agendas, The Future Is Calling (Part Two), Wells als de schrijver van het boek The Open Conspiracy. In dit boek geeft Wells een zeer gedetailleerd en uitvoerig plan weer om de elite vanaf de achtergrond aan een toenemende macht te helpen, zonder dat zijzelf daarbij op zullen vallen en zonder dat de massa's wantrouwend zullen worden. Griffin beschrijft in zijn artikel hoe in het 19e eeuwse Engeland het Verlichtingsdenken en het daaruit voortvloeiende rationalisme leidde tot een beweging van welgestelden met collectivistische idealen, die zichzelf vanwege hun maatschappelijke status en hun superieur geachte intellectuele capaciteiten als de leiders van een sociaal-maatschappelijke revolutie zagen. Deze beweging tooide zich met de naam de Fabian Society. Belangrijke vooraanstaande intellectuelen en schrijvers sloten zich bij hen aan, zoals bijvoorbeeld George Bernard Shaw en Arnold Toynbee.

De beweging van de Fabians kregen een hoofdkwartier in de vorm van een landgoed, dat door het sympathiserende echtpaar Webb aan hen werd geschonken. Deze Webbs werden later bekend als de stichters van de London School of Economics. De Fabian Society bestaat nu nog steeds en het is bekend dat van de huidige Engelse politici onder andere Tony Blair lid er van is. De Fabians wilden door infiltratie in belangrijke politiek-economische machtscentra, sociaal-maatschappelijke instellingen en belangrijke wetenschappelijke onderwijsinstellingen, deze van binnenuit omvormen tot gereedschappen die zij konden gebruiken voor hun collectivistische doelen.

Peter Myers schreef in zijn artikel H. G. Wells on The Open Conspiracy for World Government van mei 1999, dat werd bijgewerkt in november 2004, het volgende:

"H. G. Wells was in de twintigste eeuw een leidende figuur in het westen binnen de beweging die een Wereldregering voorstaat, die hij ook wel de Nieuwe Wereld Orde noemde. De eerste uitgave van zijn boek The Open Conspiracy werd gepubliceerd in 1928. De volgende uitgave van 1933 droeg geen uitgeversnaam, maar werd later opnieuw uitgebracht onder de titel What Are We To Do With Our Lives?, met wel weer de naam van een uitgever. Wells was een kampioen van de onderdrukten, maar toch was zijn Nieuw Wereld Orde totalitair. Een militant rationalistisch atheïsme was één van de pijlers van zijn gedachtestelsel; Hij vond dat religieuze mensen mentaal minder ontwikkeld waren en dat daarom hun ideeën over hoe de wereld vormgegeven zou moeten worden niet van belang waren. Terwijl hij campagne aan het voeren was voor vrede - waarmee hij een wereldregering bedoelde - propageerde hij het gebruik van ieder noodzakelijk, ook gewelddadig, middel.

Zijn systeem zou ten goede komen aan de slachtoffers van de Oude Orde, maar zou geleid worden door een elite, die zou trachten hun regering voor eeuwig te laten zijn door alle tegenstand en rivaliserende onderwijssystemen te onderdrukken. Hij steunde het communisme als een ideaal systeem, maar bekritiseerde de Sovjet Russische uitvoering er van. Zijn internationalisme is in wezen Trotskizisme in een verpakte vorm. De Britse Labourpartij, onder Tony Blair is erg door Wells' gedachtegoed geïnspireerd. En het leidende Labour parlementslid Michael Foot heeft een nieuwe biografie van Wells geschreven, (H.G.: The History of Mr Wells, Doubleday, London, 1995), waarin alle boeken genoemd worden die in dit artikel zijn besproken, maar vermijd te benoemen dat men een Wereldregering voorstaat en die term is ook niet opgenomen in de index van Foot's boek. Foot, net als Wells zelf, geeft de indruk dat Wells een tegenstander was van het Sovjet Communisme, maar het zou treffender zijn te zeggen dat hij een tegenstander was van de Stalinistische factie maar Trotsky ondersteunde. In 1929, toen Stalin Trotsky uitwees uit de USSR, stuurden Wells en de (Fabian) Webbs, Trotsky een boodschap van ondersteuning (Dmitri Volkogonov, Trotsky: The Eternal Revolutionary, p. 321)."

Militant atheïsme
Het militant atheïsme dat Wells propageert in zijn boek The Open Conspiracy, evenals in een aantal van zijn andere boeken, is ook te herkennen in het gedachtegoed van Karl Marx, getuige zijn veel geciteerde uitspaak "Godsdienst is opium voor het volk". Dit gegeven laat zien dat zowel het Staatssocialisme met zijn elitaire partijbonzen, als het in het westen ontstane Staatskapitalisme met zijn elitaire economische bonzen, twee zijden van dezelfde medaille zijn. G. Edward Griffin laat in zijn voordracht duidelijk zien dat het gedachtegoed van de Fabians en de Marxisten zodanig met elkaar overeenkomen, dat het in de tijd dat het ontstond heel gewoon was dat mensen lid waren van zowel de Fabian Society als van de Marxistische beweging. Hun gedachtegoed was hetzelfde, namelijk dat de Staat de enige constante factor is, die daarmee de eeuwigheid vertegenwoordigt. Het individu is vergankelijk en kan slechts in dienst van de Staat deel hebben aan de eeuwigheid. Het grote verschil tussen beide is dat de Marxisten hun collectivistische doelen wilden bereiken door een openlijke en direct confronterende revolutie van de arbeidersklasse en de Fabians leiding wilde geven aan de verheffing van die arbeidersklasse via een indirecte machtsovername door infiltratie in machtscentra.

Marx ommezwaai
Karl Marx onderging in de ontwikkeling van zijn denken een belangrijke verandering, doordat hij onder de invloed kwam van het gedachtegoed van de Duitse filosoof Hegel. De Duitse historica Renate Riemeck beschrijft in haar boek Op zoek naar Midden-Europa1) heel exact waardoor die verandering tot stand kwam. Dit boek dat een bundeling is van een aantal van de door haar gehouden voordrachten en dat in 1988 verscheen, gaat uitvoerig in op de geestelijke achtergronden van de wereldpolitiek en met name de rol van Midden-Europa. Zij beschrijft hoe de vernieuwende cultuurimpulsen van de 16e, 17e en 18e eeuw vanuit het Duitse taalgebied in de 19e eeuw door het Verlichtingsdenken voor een groot deel teniet werden gedaan. Grote Duitse denkers, schrijvers, dichters en musici die vanuit hun individuele geestkracht mensen aan wilden spreken in de ontwikkeling van hun eigen individualiteit, om zo de menselijke cultuur een vernieuwende impuls te geven, werden door het kille rationalisme van de Verlichting op de achtergrond gedrongen.

Riemeck verwijst in één van haar voordrachten naar de inzichten van de grondlegger van de antroposofie, Rudolf Steiner. Deze heeft vanuit zijn geestelijke inzichten aangegeven dat sinds 1841 er een belangrijke verandering optrad in het denken van vele filosofen in Europa, die door het zich ontwikkelende analytisch rationalisme hun denken meer en meer gingen richten op de materiële wereld, als zijnde de enige te ervaren werkelijkheid. In de biografie van Marx uitte zich deze verandering op markante wijze. Tijdens zijn rechtenstudie in Bonn was Marx nog volledig in de ban van de Duitse geestelijke vernieuwers zoals Goethe, Schiller en vele anderen. Daar hij echter door zijn vader naar Berlijn werd gestuurd om daar zijn studie af te maken kwam hij onder de invloed van de Verlichtingsdenkers. Hij veranderde daardoor van een gevoelsmens in een hoofdmens.

Marx en Hegel
Het denken van Karl Marx werd voornamelijk geïnspireerd door de Duitse filosoof Hegel. Hegel ging ervan uit dat de probleemstelling van de arbeidersklasse (these) versus de rijkere klasse (antithese) alleen overwonnen kon worden door de Staat (synthese). Op basis van deze stelling ontwikkelde Marx zijn theorie van het dialectisch materialisme. De Staat werd door hem dus gezien als de oplossing voor alle problemen.

Griffin beschrijft in zijn voordracht dat bij het verdelen van de machtsterritoria door de heersende elite tussen de Fabians en de Communisten, het er van afhing of in landen een sterk ontwikkeld parlementair systeem aanwezig was of niet. Dit gegeven was bepalend voor welke vorm van collectivisme werd uitgevoerd, de Fabian vorm of de Communistische vorm. Het inzicht ten aanzien van hun gemeenschappelijk collectivistische doelstelling van wereldheerschappij en een Wereldregering, maakt de politiek van de 20ste eeuw een stuk begrijpelijker. Het maakt bijvoorbeeld duidelijk waarom in 1945 na afloop van de 2e Wereldoorlog bij het overleg op Jalta, Roosevelt en Churchill handjeklap konden doen met Stalin over de verdeling van Europa in twee machtsblokken. Zij waren allen broeders in de collectivistische strijd voor een Wereldregering.

De grootste kunstmatige scheiding tussen volkeren
Door deze kunstmatige scheiding van het Europese continent konden de Communisten naast de Sovjet Unie geheel Oost-Europa onder hun invloed brengen en de geallieerde Fabians geheel West-Europa in hun macht nemen en verslingeren aan het materialisme. Dat die kunstmatige scheiding dwars door het Duitse taalgebied liep had ten doel om de vernieuwende cultuurimpulsen die van dat gebied uitgingen en die mensen in hun individualiteit aanspraken, uit te roeien. De vergankelijkheid van het individu moest een handje geholpen worden, door het scheppen van zoveel mogelijk oorlogen en spanningen om mensen mee bang te maken. Een opgeklopte nucleaire dreiging en een daaruit ontstane massale angstpsychose aan weerszijden van het IJzeren Gordijn, moest verder bijdragen aan het psychologisch en spiritueel onderdrukken van de verschillende Europese bevolkingen. Het is dan ook geen toeval dat aan beide zijden van dit Gordijn steeds dezelfde stappen werden gezet om het bewustzijn van mensen door dit machtsschaakspel te vertroebelen. Na het ontstaan van de NAVO, schiepen de Communisten het Warschaupact. Na het opzetten van de Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal, later de EEG, nu de EU en straks het Verenigd Europa, ontwierpen de Communisten hun economische tegenhanger de Comecon. Iedere vernieuwing op wapentechnologisch gebied werd door de tegenpartij gevolgd met gelijksoortige vernieuwingen. Dit alles onder het mom van een wapenwedloop en verdediging van de strategische belangen. Wat die strategische belangen echter werkelijk inhouden werd en wordt angstvallig verborgen gehouden.

De Staat als de nieuwe religie
Zowel de Communistische als de Kapitalistische elite heeft als uitgangspunt de uitroeiing van iedere vorm van religieus beleven, daar dat iets is voor de dommen. Zij willen met hun superieur intellectuele kwaliteiten voor ons een betere wereld scheppen. Hoewel dit een zeer lovenswaardig streven is, maakt de wijze waarop men dit wil en met name dat men hun systeem aan ons op wil dringen, het geheel tot een totalitair gebeuren. Zoals ik eerder aangaf ziet Wells daarbij ieder middel, ook gewelddadige, als geoorloofd. Het is echter een gegeven dat de menselijke individualiteit zich niet zomaar laat uitroeien. Dat schept voor de elite de noodzaak om op basis van een toenemende paniekzaaierij steeds verdergaande vrijheidsbeperkende maatregelen te nemen, om daarmee iedere individuele tegenstander te kunnen criminaliseren en tot terrorist te kunnen verklaren. Bush heeft op 17 oktober met de ondertekening van de Military Commisions Act een volgende stap gezet op de elitaire weg naar een Werelddictatuur.

Naast het inperken van vrijheid moet de elite haar uiterste best doen om de mensheid te misleiden en haar hun werkelijkheid op te dringen. Zij heeft daartoe een ongekend arsenaal van uiterst geheime technologieën voorhanden. Om het religieuze aspect van de Nieuwe Wereld Orde Staat te kunnen promoten zal zij deze zeer geavanceerde technologie gaan gebruiken om de mensheid en masse op het verkeerde been te zetten. Er zal een wolf in schaapskleren, dat trouwens het symbool is van de Fabian Society, verschijnen. Die zal pretenderen ons te willen verlossen van alle mede door onszelf geschapen problemen. Wanneer deze Verlosser op het toppunt van zijn macht is zal hij zich ontdoen van zijn misleidend verhullende schaapskleren en zijn ware wolventronie tonen, in de vorm van een ongekende repressie van degenen die zijn macht durven te weerstreven. Bij veel van de Niburubezoekers zal het Project Blue Beam wel bekend zijn. Via Google is daar veel informatie over op te vragen. Onlangs kwam ik bij Youtube een video tegen die over dit misleidende project gaat. Zie de volgende link. Het is een korte maar zeer informatieve video.

Waarom de misleiding?
Dat de heersende elite ons wil verleiden en uiteindelijk dwingen om mee te gaan in hun godsdienst- en grootheidswaan heeft enerzijds een machtsaspect. Anderzijds heeft het ook een verhullend aspect. Zij willen ons een grote afleidende technologische show voortoveren waar we zo door overdonderd kunnen raken, om ons in de echtheid er van te laten geloven, dat we daarmee een andere voor onze bewustzijnsontwikkeling van groot belang zijnde gebeurtenis slapend aan ons voorbij zullen laten gaan. Want waarom getroost de elite zich zoveel moeite om ons een andere totaal materieel gerichte religie voor te houden? Zij zien heel goed in dat de mens in deze tijd in toenemende mate aan het individualiseren is en dat hij in het kader van die ontwikkeling zich heeft los moeten maken van de knellende banden van de dogmatische georganiseerde religies. Zij zien ook dat de individuele mens behoefte heeft aan het deel uit maken van een groter geheel om de zware last van het eenzame bestaan te verlichten. Hoe dan ook heeft de mens dus behoefte aan een vorm van religie. Want ook het miltante atheïsme van de collectivisten is een religie. Het is een religie waarbij de almachtigheid van de Staat het individu overstijgende principe is. De Staat schept en de Staat vernietigt, zoals het haar uitkomt.

De individualiserende ontwikkeling die nu nog volop gaande is, zal voor degenen die deze ontwikkeling echt durven te gaan betekenen, dat ieder een eigen religieuze verbinding met het goddelijke gaat ervaren. Dus dat een ieder tot een eigen godsbeleven komt, dat aansluit bij de eigen te leren spirituele levenslessen. Het betekent dat ieder individu de eigen autonomie ontdekt en vorm geeft. Voor de bekende Indiase wijze leraar Krishnamurti betekent religie het bewust aangaan van relaties met de medemens en de natuurlijke omgeving. In zijn beleving uit religie zich in relaties, met name de intermenselijke relaties. Deze kunnen als een spiegel werken en wanneer ze bewust worden aangegaan, door alle vluchtroutes af te sluiten, leiden tot een groter zelfbegrip. Het leven uit zich in relaties en die relaties zijn bedoeld om tot een zelfopenbaring te komen. In zijn visie zijn alle wegen die leiden tot het verheerlijken van uiterlijke zaken of het aangaan van relaties op basis van ideeën, in plaats van ze in het dagelijkse leven bewust tegemoet te treden, vluchtroutes om aan jezelf te ontkomen. Ware religie staat midden in het leven en is een uitdrukking van dat leven.

Het Grote Spel
Op spiritueel niveau vind er in onze tijd een belangrijke gebeurtenis plaats, die de zich ontwikkelende individuele mens helpt om zich te bevrijden uit de verstarde gevangenis van het benauwende ego. Die hem kan bevrijden van het instinctief functioneren op overlevingsniveau.

"De kracht van Christus, het beginsel van de schepping, kan nu uit de mens zelf opwellen; kan uit de mens naar buiten dringen. Want het oude is voorbij, voorgoed.
Dat is de oorzaak van de crisis. Al het nieuwe, dat zich op aarde voltrekt, moet door de mens geschieden...

Wie met het innerlijk oog probeert te zien, neemt waar dat Christus weer aanwezig is.
Niet meer in fysieke gestalte, maar als een in beweging zijnde substantie die voor het uiterlijk oog onzichtbaar is. Dat wil zeggen: iedere ruimte en iedere tijdspanne is doortrokken van Zijn aanwezigheid. Zo is Hij ons zeer nabij.

De vorm waarin deze belichaming van Christus in onze tijd geschiedt is het element 'beweging' zonder meer. Hij is de zich bewegende..
Opstanding is: De oude gestalte, die sterft of verstard is, omvormen tot een levende stromende gestalte, die wekkend is voor leven, ziel en geest."

Joseph Beuys

Het Project Blue Beam wil met technologische middelen, dus op een volkomen doodse wijze, ons een geënsceneerde wederkomst van Christus voorhouden. De wolf die echter in deze schaapskleren huist is de Antichrist. Door zijn overdonderende en veruiterlijkte benaderingswijze wil hij de op een subtieler geestelijk niveau plaats vindende werkelijke wederkomst van Christus aan ons voorbij laten gaan. Zoals het Joodse volk ten tijde van de kruisiging van Christus werd misleid door de Farizeeërs en Schriftgeleerden, worden wij nu misleid door de Fabians en de Communisten die ogenschijnlijk met elkaar strijden. Maar op de achtergrond met elkaar samenwerken om de komende grote misleiding mogelijk te maken.

Het is het Grote Spel tussen de Witte en Zwarte krachten in de schepping, die echter beide nodig zijn om onze bewustzijnsontwikkeling van de nodige dynamiek te voorzien. Wij kunnen daardoor extra krachten in onszelf aanspreken om nieuwe bewustzijnskwaliteiten te ontwikkelen. In het eerste deel van zijn dichtwerk Faust geeft Goethe een dialoog weer tussen god en de duivel. De duivel krijgt van god het fiat om dr. Faust, een wetenschapper die nieuwe uitdagingen zoekt, van zijn rechtschapen pad af te leiden om hem daarmee te prikkelen tot een verdere ontwikkeling. Goethe laat god in die dialoog zeggen dat de mens die prikkeling nodig heeft omdat hij anders maar al te gemakkelijk tot een geestelijke luiheid vervalt. Wanneer wij de huidige wereldontwikkelingen kunnen leren zien als uitdagingen om nieuwe krachten in onszelf aan te spreken, met name de krachten van het hart, dan kan de duivel uiteindelijk weinig vat op ons krijgen. Een werkelijk vredevolle wereld ontstaat wanneer iedere vermeende noodzaak om te moeten strijden in zijn illusionaire karakter is doorzien en getransformeerd. Geweld eindigt waar liefde begint. De basis waar dit moet beginnen is ons eigen innerlijk.

Literatuurverwijzing
1) Op zoek naar Midden-Europa van Renate Riemeck, uitgegeven door uitgeverij Vrij Geestesleven te Zeist onder ISBN 90 6038 250 1/CIP NUGI 654

Met dank aan Arend Zeevat

Bron: http://www.niburu.nl


Welkom bij Clubs!

Kijk gerust verder op deze club en doe mee.


Of maak zelf een Clubs account aan: